Πανεπιστημιούπολη, TK 45110, Ιωάννινα
26510 07436

Main Menu

Αντικείμενο μαθήματος: Διάγνωση και αντιμετώπιση των παθολογικών καταστάσεων που αφορούν το οστικό υπόβαθρο και τα μαλακά μόρια του προσώπου, της στοματικής κοιλότητας και των γνάθων, αλλά και των γειτονικών οργάνων π.χ. σιελογόνων αδένων κ.ά., καθώς και τυχόν επεκτάσεις τους σε κεφαλή και τράχηλο.

Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει τα κεφάλαια:

  • Στοιχεία Χειρουργικής Ανατομικής και Βασικής Χειρουργικής της Γναθοπροσωπικής Χώρας.
  • Τοπική Αναισθησία.
  • Φλεγμονώδεις ΝόσοιΣτοματο – Γναθο – Τραχηλοπροσωπικής Χώρας.
  • Λοιμώξεις-Κύστεις Γναθοπροσωπικής χώρας.
  • Νοσήματα Κροταφογναθικής Άρθρωσης.
  • Νοσήματα του Ιγμορείου Άντρου.
  • Τραύμα Προσώπου – Γενική προσέγγιση.
  • Κατάγματα Σπλαχνικού Κρανίου – Προσώπου.
  • Δυσμορφίες Προσώπου.
  • Ορθογναθική Χειρουργική.
  • Διατατική Οστεογένεση.
  • Σχιστίες.
  • Εμφυτευματολογία.
  • Καλοήθη Νεοπλάσματα της Στοματογναθοπροσωπικής Χώρας. Διάγνωση-Θεραπεία.
  • Κακοήθη Νεοπλάσματα της Στοματογναθοπροσωπικής Χώρας. Διάγνωση-Θεραπεία.

Μορφή και εκβάσεις διδασκαλίας: Οι φοιτητές μετά το τέλος του μαθήματος, κάνουν επίσκεψη, υπό την καθοδήγησή μου, στους ασθενείς που νοσηλεύονται στο ΠΓΝΙ, οι οποίοι είτε έχουν, είτε πρόκειται να χειρουργηθούν, όπου και γίνεται η σχετική συζήτηση και εξέταση. Το διδακτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει και μάθημα πρακτικής εξάσκησης που αφορά στην προετοιμασία συμμετοχής σε Χειρουργείο. Οι φοιτητές χωρίζονται σε ομάδες των τριών, εκ των οποίων ένας συμμετέχει σε προγραμματισμένα χειρουργεία με ασθενείς με Γναθοπροσωπικά νοσήματα υπό γενική αναισθησία στο ΠΓΝΙ.
Προαιρετικά, οι φοιτητές κατά το εξάμηνο διδασκαλίας της Γναθοπροσωπικής, χωρίζονται σε ομάδες των έξι και συμμετέχουν, υπό την καθοδήγησή μου, σε Γενικές εφημερίες του ΠΓΝΙ, όπου ασχολούνται με διάφορα θέματα της Ιατρικής στα ΤΕΠ, και ειδικά σε περιστατικά Γναθοπροσωπικής. Ταυτόχρονα, με αργά αλλά σταθερά βήματα προχωράμε σε συνεργασία με άλλες Πανεπιστημιακές έδρες της Σχολής μας στην οργάνωση Ερευνητικού Εργαστηρίου, με αντικείμενο τη Γναθοπροσωπική Ογκολογία.

Ώρες εκπαίδευσης για κάθε φοιτητή: 32

Εξάμηνο Σπουδών: 10ο

ECTS: 2

Αντικείμενο του μαθήματος: Σκοπός του μαθήματος επιλογής: «Εξελίξεις στην Εντατική Θεραπεία» είναι η εμβάθυνση των γνώσεων που αφορούν την Εντατική θεραπεία σε ειδικά θέματα.

Περιεχόμενα:

  1. Monitoring του αναπνευστικού συστήματος του βαρέως πάσχοντος, ανταλλαγή αερίων, monitoring μηχανικών παραμέτρων του αναπνευστικού συστήματος. αναπνευστικού κέντρου, αναπνευστικών μυών, ECHO lung
  2. Διάγνωση και αντιμετώπιση οξείας και χρονίας αναπνευστικής ανεπάρκειας, ανεπάρκεια οξυγόνωσης, αερισμού, ενδείξεις επεμβατικού και μη αερισμού, βασικές γνώσεις μηχανικής αναπνοής (modes, compliance, resistance, ΡΕΕΡ), απεικόνιση στη ΜΕΘ
  3. Αιμοδυναμικό monitoring, χαρακτηριστικά του πάσχοντος κυκλοφορικού, δεξιός καθετηριασμός, ECHO, διάγνωση πνευμονικής υπέρτασης
  4. Διατροφή του βαρέως πάσχοντος
  5. Ενδείξεις εισαγωγής στην ΜΕΘ και κόστος
  6. Ιατρική τεκμηρίωση (evidence based) στη ΜΕΘ
  7. Μεταμόσχευση: α. εγκεφαλικός θάνατος, προστασία των οργάνων, διαδικασία και προβλήματα στην μεταμόσχευση
  8. Refreshment course BLS σεμινάριο βασικής καρδιοαναπνευστικής αναζωογόνησης

Μορφή και εκβάσεις του μαθήματος: Το μάθημα θα διδάσκεται από αμφιθεάτρου σε φοιτητές που θα το επιλέξουν (μέγιστος αριθμός φοιτητών 30) και θα έχει σαν στόχο στην εμβάθυνση των γνώσεων που αφορούν την διαγνωστική αλλά και θεραπευτική προσέγγιση των βαρεως πασχόντων ασθενών.

Ώρες εκπαίδευσης για κάθε φοιτητή: 26

Εξάμηνο εκπαίδευσης: 10ο

ECTS: 2

Αντικείμενο του μαθήματος: Η μελέτη και μεταφορά γνώσεων και δεξιοτήτων στη διάγνωση και θεραπεία των κυριότερων παθήσεων που αφορούν στα παιδιά.

Περιεχόμενο του Μαθήματος: Εισαγωγή στην παιδο-οφθαλμολογία, διαθλαστικές ανωμαλίες στην παιδική ηλικία, αμβλυωπία, παιδικοί στραβισμοί, επιπεφυκίτιδες, παθήσεις των βλεφάρων, παθήσεις της δακρυϊκής συσκευής, παιδικός καταρράκτης, παιδικό γλαύκωμα, ραγοειδίτιδες παιδικής ηλικίας, συγγενείς ωχροπάθειες, αμφιβληστροειδοπάθεια της προωρότητας, παθήσεις του οπτικού νεύρου, παθήσεις του οφθαλμικού κόγχου στα παιδιά.

Μορφή και εκβάσεις διδασκαλίας: Το μάθημα διδάσκεται σε μικρές ομάδες φοιτητών με συνδυασμό κλινικής άσκησης στο ειδικό ιατρείο Παιδο-οφθαλμολογίας και την Οφθαλμολογική κλινική, αλλά και παρατήρηση στο χειρουργείο. Μετά το πέρας του μαθήματος το επίπεδο γνώσεων των φοιτητών θα τους επιτρέπει να αναγνωρίζουν την κλινική εικόνα των κυριότερων οφθαλμολογικών παθήσεων που αφορούν στα παιδιά αλλά και να κατανοούν τις αρχές αντιμετώπισής τους.

Ώρες εκπαίδευσης για κάθε φοιτητή: 28

Εξάμηνο Σπουδών: 9ο

ECTS: 2

Αντικείμενο του μαθήματος: Η μελέτη και μεταφορά γνώσεων στη διάγνωση και αντιμετώπιση της χρόνιας νόσου ή ανικανότητας ή χρόνιου πόνου.

Περιεχόμενο του Μαθήματος: Εισαγωγή στη Φυσική Ιατρική και Αποκατάσταση. Διαταραχές Βάδισης. Κακώσεις Σπονδυλικής Στήλης και Νωτιαίου Μυελού. Μυοσκελετικό άλγος Εγχύσεις αρθρώσεων και Σπονδυλικής Στήλης. Εγκεφαλική Παράλυση παιδικής ηλικίας. Σπαστικότητα. Έκτοπη οστεοποίηση. Κρανιοεγκεφαλικές Κακώσεις. Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια. Νευρογενής Κύστη.Νευρογενές 'Εντερο. Ακρωτηριασμοί Άκρων Προθέσεις. Έλκη κατακλίσεων δέρματος-Εν τω βάθει φλεβική θρόμβωση. Ψυχολογία ασθενή χρονίας νόσου.
Κλινική Άσκηση: Λήψη ιστορικού, καταγραφή προβλημάτων ασθενή στη φάση αποκατάστασης. Κλινική εξέταση ασθενή στη φάση αποκατάστασης Εκπαίδευση σε επεμβατικές (χειρουργικές ή μη) ιατρικές πράξεις αποκατάστασης.

Μορφή και εκβάσεις διδασκαλίας: Το μάθημα διδάσκεται σε συνδυασμό με κλινική άσκηση σε μικρές ομάδες φοιτητών. Οι φοιτητές εντάσσονται πλήρως στην λειτουργία της κλινικής (θάλαμοι ασθενών, Εξωτερικά ιατρεία). Αντλούν θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις εργαζόμενοι δίπλα στα μέλη ΔΕΠ και εκτελούν ιατρικές πράξεις. Το τελικό επίπεδο γνώσεών τους επιτρέπει την διάγνωση και διαφορική διάγνωση της αναπηρίας, ανικανότητας, λειτουργικού ελλείμματος, αλλά και να περιγράφουν τις έννοιες της συνεχιζόμενης ιατρικής φροντίδας και να προσδιορίζουν τις κατάλληλες θεραπευτικές δομές για τις διαφορετικές φάσεις τις αποκατάστασης.

Ώρες εκπαίδευσης για κάθε φοιτητή: 26

Εξάμηνο Σπουδών: 9ο

ECTS: 2

Αντικείμενο του μαθήματος: Η διαχείριση ασθενούς που πονά.

Περιεχόμενο του Μαθήματος: Ορισμός και κλινικά σύνδρομα πόνου, ανατομία, φυσιολογία και φαρμακολογία πόνου. Γενικές αρχές εκτίμησης του πόνου και διαχείρισής του. Επεμβατικές τεχνικές αντιμετώπισης πόνου. Αντιμετώπιση οξέος και χρόνιου πόνου καλοήθους και μη αιτιολογίας. Αντιμετώπιση επιπλοκών θεραπείας πόνου. Παρηγορητική αγωγή.

Μορφή και εκβάσεις διδασκαλίας: Το μάθημα διδάσκεται με παραδόσεις αμφιθεάτρου, σενάρια πόνου στο κέντρο ιατρικής προσομοίωσης και κλινική άσκηση σε μικρές ομάδες στα Ιατρεία Πόνου, στη Μετεγχειρητική Ανάνηψη και σε θαλάμους ασθενών. Το τελικό επίπεδο γνώσεων επιτρέπει την εκτίμηση, διαφορική διάγνωση και αντιμετώπιση του πόνου με χορήγηση οπιοειδών και μη φαρμάκων και την εφαρμογή επεμβατικών τεχνικών. Οι φοιτητές αξιολογούνται από τη συμμετοχή τους στο αμφιθέατρο, στο κέντρο προσομοίωσης, κατά την κλινική άσκηση και από τα αποτελέσματα γραπτών εξετάσεων (MCQ). Πριν και μετά το τέλος του μαθήματος γίνεται αυτοαξιολόγηση με ειδικό ερωτηματολόγιο.

Ώρες εκπαίδευσης για κάθε φοιτητή: 32

Εξάμηνο εκπαίδευσης: 9ο

ECTS: 2

Περισσότερα Άρθρα...