Φοιτητές

students3 med uoimed history
Σπουδές

Γνώσεις & Δεξιότητες

Η συνεχής απόκτηση γνώσης και η ανάπτυξη δεξιοτήτων μας φέρνουν ένα βήμα πιο κοντά στην προσωπική πρόοδο και στην επαγγελματική εξέλιξη.

  • Δεξιότητες Επικοινωνίας
  • Αξιολόγηση Κλινικής Εκπαίδευσης
  • Soft skills Φοιτητών
  • Ιατρική Απόβαση
  • Θ.Ο.Φ.Ι.

γνώση-δεξιότητες-συμπεριφορά

  • Δεξιότητες επικοινωνίας

    students3 med uoi

    Οι απόφοιτοι του Τμήματος Ιατρικής έχουν το προνόμιο να αναλαμβάνουν έναν πολύ σημαντικό ρόλο στην κοινότητα καλύπτοντας τις ανάγκες υγείας του πληθυσμού. Το Τμήμα Ιατρικής φροντίζει οι φοιτητές να εκτεθούν στις βασικές λεκτικές και μη λεκτικές δεξιότητες και τεχνικές επικοινωνίας, για να χρησιμοποιηθούν σε οποιαδήποτε συνάντηση γιατρού – ασθενούς (επιλογή του κατάλληλου περιβάλλοντος για τη συνάντηση με τον ασθενή, τεχνικές για την αρχική προσέγγιση, για τη συλλογή της πληροφορίας, τη διερεύνηση της οπτικής του ασθενή, την εξήγηση της διαδικασίας και των ευρημάτων της κλινικής εξέτασης, τη λήψη της κλινικής απόφασης και την εξήγηση στον ασθενή, την από κοινού δημιουργία του πλάνου διαχείρισης /φροντίδας, την ολοκλήρωση της συνάντησης, τις ευχαριστίες στον ασθενή και το κλείσιμο της συνάντησης), τόσο σε νοσοκομειακό περιβάλλον (κλινικές, εξωτερικά ιατρεία, ΤΕΠ, χειρουργεία, κ.ά.) όσο και σε δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας (κέντρα υγείας, πολυδύναμα ιατρεία, περιφερειακά ιατρεία, κατ’οίκον επισκέψεις, κ.ά.).

    Από το ακαδημαϊκό έτος 2024-25, το Τμήμα Ιατρικής αποφάσισε την εισαγωγή στο 2ο έτος σπουδών του επιλεγόμενου μαθήματος «Δεξιότητες Επικοινωνίας», το οποίο εκτός από τις βασικές δεξιότητες καλύπτει και την εκπαίδευση σε ιδιαίτερα θέματα επικοινωνίας, που συμπεριλαμβάνουν την ανακοίνωση δυσάρεστων ειδήσεων, την διαπολιτισμική επικοινωνία, την επικοινωνία με τον θυμωμένο ασθενή, την εξήγηση ιατρικών προβλημάτων και ιατρικών διαδικασιών καθώς και την επικοινωνία του κινδύνου, τη διεπαγγελματική και διεπιστημονική επικοινωνία, την αναγνώριση του λάθους, τη διαχείριση παραπόνων, την επικοινωνία με ασθενείς, που τα ελληνικά δεν αποτελούν τη μητρική τους γλώσσα, την αποφυγή προκαταλήψεων και διακρίσεων κατά τη φροντίδα των ασθενών.

  • Αξιολόγηση Κλινικής Εκπαίδευσης

    Το Τμήμα Ιατρικής υποστηρίζει την Κλινική Εκπαίδευση των φοιτητών σε τμήματα του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Ιωαννίνων ενώ στο 6ο έτος σπουδών συμπεριλαμβάνεται και η Κλινική Εκπαίδευση σε δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας (κέντρα υγείας). Για κλινικές δεξιότητες, θεωρείται αναγκαία η εξάσκηση των φοιτητών σε συνθήκες προσομοίωσης, προκειμένου οι εκπαιδευτές τους να μπορούν να τους εμπιστευτούν κατά την Κλινική Εκπαίδευση σε πραγματικούς ασθενείς. Oι φοιτητές συμμετέχουν στο μάθημα «Εισαγωγή στην Κλινική Ιατρική» κατά το 2ο έτος σπουδών και sτις αντίστοιχες εργαστηριακές ασκήσεις σε συνθήκες προσομοίωσης.

    Η Κλινική Εκπαίδευση ξεκινά από το 3ο έτος σπουδών και αποσκοπεί στην έκθεση των φοιτητών σε βασικές κλινικές δεξιότητες και δεξιότητες επικοινωνίας μέσω μαθημάτων καθώς και με πρακτική άσκηση είτε σε πραγματικούς ασθενείς είτε σε εθελοντές με ρόλο ασθενούς (βλέπε Θ.Ο.Φ.Ι.) υπό την επίβλεψη των εκπαιδευτών τους, αλλά και κατά περίπτωση χωρίς επίβλεψη (πριν τη λήψη του πτυχίου τους). Ο υπεύθυνος σε κάθε τμήματος για την Κλινική Εκπαίδευση καθορίζει τις βασικές εκείνες δεξιότητες, στις οποίες θα έχουν τη δυνατότητα να εκτεθούν οι φοιτητές και τον τρόπο, με τον οποίο θα αξιολογηθεί η επάρκεια της εκπαίδευσής τους σε αυτές. Αυτές οι βασικές δεξιότητες κατά την Κλινική Εκπαίδευση παρουσιάζονται στα βιβλιάρια εκπαίδευσης (logbook) κάθε τμήματος, τα οποία συμπληρώνονται από τους φοιτητές κατά την Κλινική Εκπαίδευση σε κάθε τμήμα και αξιολογούνται από τον υπεύθυνο και τους εκπαιδευτές της Κλινικής Εκπαίδευσης του τμήματος.

  • Soft skills

    Η σημασία των ήπιων δεξιοτήτων στην βέλτιστη δυνατή φροντίδα του ασθενούς είναι ένας σημαντικός παράγοντας στην ιατρική πρακτική καθόσον φαίνεται ότι επηρεάζει όχι μόνο την ψυχολογική του κατάσταση, αλλά και την πορεία της νόσου. Οι ήπιες δεξιότητες, γνωστές και ως soft skills είναι απαραίτητες δεξιότητες για κάθε επαγγελματία υγείας, για την επικοινωνία του με τον ασθενή, με τους συναδέλφους και για τη διαχείριση του στρες και των συναισθημάτων.

    H Ελληνική Επιτροπή Διεθνών Σχέσεων Φοιτητών Ιατρικής (HelMSIC), δημιούργησε το 1ο επεισόδιο των HelMSIC Podcast  με θέμα τις Ήπιες Δεξιότητες στην Ιατρική Εκπαίδευση, για το οποίο συνεργάστηκαν η κ. Κατερίνα Μπουλούγαρη, υποψήφια διδάκτορας στο Τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου Κρήτης και Soft Skills Educator και ο Δημήτρης Καραμήτσος, 5-ετής φοιτητής της Ιατρικής Ιωαννίνων.

    Το Podcast για τα Soft Skills στην Ιατρική Εκπαίδευση, βρίσκεται εδώ: https://open.spotify.com/episode/0Bw5BWGMx8gOxLLZx9aYBH?si=216f85bf6b264e7a

  • Ιατρική Απόβαση

    iatriki apovasiΗ Επιστημονική Εταιρεία Φοιτητών Ιατρικής Ελλάδας (Ε.Ε.Φ.Ι.Ε.) Τμήμα Ιωαννίνων, κάθε χρόνο, στα πλαίσια δραστηριοτήτων της Ε.Ε.Φ.Ι.Ε. οργανώνει “Ιατρική Απόβαση” στα νησιά, για την οποία δράση προβλέπεται διαδικασία αξιολόγησης των αιτήσεων και κατανομής των υποψηφίων ανά δεκαήμερο και μονάδα υγείας. 
  • Θ.Ο.Φ.Ι.

    Με την έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς, τον Οκτώβριο του 2024, το Τμήμα Ιατρικής, της Σχολής Επιστημών Υγείας, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, θα συστήσει Θεατρική Ομάδα Φοιτητών Ιατρικής (Θ.Ο.Φ.Ι.).

    Σκοπός είναι μέσα από τη δραματοποίηση θεατρικών έργων αλλά, κυρίως, με την αναπαράσταση ιατρικών περιστατικών, να επιτευχθεί η βελτίωση των επαγγελματικών δεξιοτήτων και η καλύτερη κλινική εκπαίδευση. Οι φοιτητές υποκρινόμενοι τους ασθενείς δίνουν τη δυνατότητα στους συμφοιτητές τους να εξασκηθούν πρακτικά σε πλασματικά ιατρικά περιστατικά καλλιεργώντας τις δεξιότητες και τις γνώσεις τους.